- Email Marketing - Promovare - Servicii - Promotii - Contact
PROMOVARE
In cursul pregătirii unei campanii de publicitate directă agenții economici trebuie să ia mai multe decizii referitoare la obiective, clientelă-țintă, strategie de ofertă, teste și măsuratori destinate evaluarii succesului campaniei.

Obiectivele practicantului sunt, de regulă, acelea de a-i determina pe potențialii clienți să facă achiziții imediate. Publcitatea directă informează publicul despre existența unui anumit produs și poate amplifica intenția de a-l cumpăra ulterior.
Un alt scop al publicității directe este producerea de clienți de perspectivă. Comunicările lansate de specialiști sunt destinate să intărească imaginea unei anumite mărci sau firme pe piață. Unele firme desfașoară campanii de informare, de educare a clienților pentru a-i pregăti in vederea unei viitoare achiziții.
Obiectivele de publicitate directă sunt variate și trebuie formulate cu grijă.
Clienții țintă se pot determina in funcție de necesitățile agentului economic. Cei mai buni clienți vizați sunt cei care au cumpărat foarte recent, care cumpară frecvent și care cheltuiesc mult. Se poate utiliza criteriul segmentării in procesul de alegere a potențialilor clienți, care pot fi identificați pe baza unor variabile cum ar fi: varstă, sex, venituri, nivel de instruire etc.
Strategia oferită constă in 5 elemente: produsul, oferta, mijlocul de comunicare, metoda de distribuție și strategia creatoare, elemente care pot fi testate.
Testarea elementelor campaniei, publicitatea directă are posibilitatea de a testa în condițiile reale ale pieței, eficiența diferitelor componente ale strategiei de ofertă, se pot testa caracteristicile produsului, eficiența materialului trimis, prețurile, listele de adrese.
Masurarea succesului campaniei, făcând totalul costurilor aferente campaniei pe care o planuieste, practicantul publicității directe poate știi dinainte care este rata de răspuns critică. Analizând campaniile trecute, prestația poate fi imbunatățită constant.
Publicitatea directă poate duce la creșterea vanzărilor și a profitului, precum și la întărirea relațiilor cu clientul. Oferă instrucțiuni precise și reușește cu costuri mai mici, să atragă noi vanzări.
Publicitatea directă și baza de date de marketing trebuie să constituie o parte integrantă a strategiei și planificării de marketing a unei firme.

pagina precedenta...